Inmatriculara unei masini este in prezent o procedura destul de dificila. Indiferent care sunt etapele acestei operatiuni, va trebui prezentat la fiecare entitate un set definit de acte. De asemenea, in functie de locul din care este achizitionat autovehiculul, numarul de institutii va fi mai mare sau mai mic. De aceea, exista pe piata servicii de inmatriculari realizate de agentii specializate cu profil in consultanta actelor auto. Aceste companii elimina din statul la cozi, timpul pierdut si energia consumatata. In randurile urmatoare, vom vedea ce avantaje va aduce mai exact o firma de inmatriculari.
Agentiile de inmatriculari au rolul de a prelua intreaga procedura a inmatricularii. Ele vor administra corect intreaga operatiune, pana la inmatricularea propriu-zisa. Cele mai multe dintre agentiile de inmatriculari auto se ocupa atat de preluarea documentelor de la clienti, cat si de predarea numerelor de inmatriculare.
In randurile de mai jos, vom afla o parte din etapele inmatricularii si vom intelege cu ce va ajuta o agentie de consultanta in acte auto. Asadar, sa incepem!
Care sunt avantajele pe care le obtin daca apelez la o firma de inmatriculari auto?
Cea mai intalnita instiutie din cadrul unei proceduri de inmatriculare auto este Directia de Permise si Inmatriculari. Aceasta poate emite numerele provizorii, numerele definitive de inmatriculare si certificatul auto. Timpul pentru a obtine aceste documente variaza intre 3 si 20 de zile lucratoare. Acest termen este valabil pentru inmatricularile auto din orasul Bucuresti. Cu toate acestea, sunt cazuri in alte localitati in care inmatricularea poate ajunge pana la doua luni.
Economisiti timp atunci cand apelati la o agentie de inmatriculari auto
Timpul este unul dintre cele mai pretioase elemente din viata oricarei persoane. In cazul unei inmatriculare auto, se va irosi foarte mult din aceasta resursa. Mai mult de atat, o companie specializata in acest domeniu va stii fiecare pas ce trebuie indeplinit, pentru a duce inmatricularea auto la bun sfarsit.
O companie specializata va realiza inmatricularea auto de 3 ori mai repede
Pentru orasul Bucuresti, o agentie de inmatriculari auto va realiza aceasta procedura in doar 4 zile lucratoare. In cazul unei inmatriculari din judetul Ilfov, perioada va fi prelungita cu cel mult doua zile. Intervalele mentionate din randurile anterioare sunt doar pentru institutia DRPCIV. In afara acestei entitati, noul proprietar va trebui sa inregistreze autovehiculul la Directia de Taxe si Impozite. De asemenea, acesta va trebui sa cunoasca procedura de declarare a autoturismului.
Cat timp voi castiga daca voi apela la o agentie pentru declararea masinii?
O companie de inmatriculari auto va elimina 80% din timpul pierdut pentru inscrierea autovehiculului in evidentele fiscale. Perioada pentru aceasta operatiune este intre doua zile si 45 de zile lucratoare. In situatia in care veti apela la o firma de consultanta in acte auto, acest numar va fi limitat la o singura zi.
Nu risipiti din energie atunci cand apelati la o firma de inmatriculari auto
Trebuie sa ne credeti ca veti consuma foarte multa energie, atunci cand inmatriculati un autovehicul. Mai mult de atat, va fi nevoie de foarte multe ore de studiu pentru a inmatricula o masina. Va trebui sa stiti care sunt documentele necesare pentru a inscrie autovehiculul. De asemenea, va trebui sa va informati de fiecare data cand va veti prezenta la o noua institutie.
In cazul inmatricularii unei masini din strainatate, va trebui sa va aflati care sunt institutiile ce participa la finalizarea acestui proces. Pentru acest tip de inmatriculare auto, cat si pentru altele se va aplica un set nou de reguli.
Pentru ca reprezentam compania Best-Inmatriculari, dorim sa vedem care sunt actele necesare pentru o simpla transcriere auto. Vrem sa oferim cateva informatii utile pe baza acestui articol.
Actele necesare pentru a inscrie un autovehicul la Directia de Taxe si Impozite Locale ( transcriere auto )
– declaratia de inscriere auto completata
– documentele de proprietate ( contractul de vanzare cumparare auto sau factura de achizitie in 3 exemplare ) – acestea vor trebui sa contina toate vizele REMTII
– cartea auto ( in copie si original )
– documentele de reprezentare ale proprietarului ( aici pot fi doua cazuri )
In ceea ce priveste actele de reprezentare, acestea pot fi de doua tipuri: pentru persoane juridice si pentru persoane fizice. In cazul entitatilor, documentele ce vor fi atribuite societatii sunt urmatoarele: CUI-ul firmei, buletinul reprezentantului si delegatia. Pentru persoanele fizice va fi necesar doar buletinul ( in copie si original ).
Pentru ca am vazut lista de documente pentru trasncriere, vom continua cu partea de inmatriculare a dosarului propriu-zis.
Documentele pentru a transcrie un autoturism si pentru a obtine placutele de inmatriculare
– cererea completata
– documentul de proprietate vizat de DGITL
– cartea de identitate a masinii ( copie si original )
– asigurare pe seria de sasiu
– documentele de reprezentare
– declaratia de impunere auto ridicata de la Directia de Taxe
– certificatul de inmatriculare primit de la vanzator
Mai sus ati vazut cum arata dosarul unei transcrieri auto. Dupa cum am mentionat si in randurile de mai sus, inmatricularea unui vehicul este de mai multe tipuri.
Daca este sa transcrieti un autovehicul, va trebui sa stiti toate informatiile de mai sus. De asemenea, pentru fiecare tip de inmatriculare setul de documente se va schimba. Spre exemplu: In cazul unei inmatriculari din afara Uniunii Europene, veti avea inca doua institutii unde va trebui sa va prezentati.
Tot acest efort va duce catre o energie inutila consumata. De aceea, cel mai bine este sa apelati la o agentie de inmatriculari.
Apeland la o agentie de inmatriculari auto, veti elimina nervii consumati si cozile infernale
Indiferent ca vorbim despre indiferenta sau indolenta celor din institutii, vor fi foarte multi nervi consumati. Desi nu este cazul sa generalizam, exista persoane in cadrul acestor unitati ce sunt de mare ajutor.
Mai mult de atat, chiar si in anul 2024 o data cu implementarea proiectelor de digitalizare, apar cozi interminabile in cadrul institutiilor. La Directia de Inmatriculari si Permise se va finaliza intreaga procedura, iar aici se fac cele mai multe cozi.
In cadrul acestei institutii se vor forma cozi de peste 30 de metri. Tot acest timp petrecut, va fi inutil pentru dumneavoastra.
Am dorit sa aratam in acest articol, cum va ajuta o companie de consultanta in acte auto in cadrul procesului de inmatriculare. Va multumim ca ati ajuns cu noi pana la final!